2 Mart 2011 Çarşamba

KOŞUN! KOŞUN! EMDR VAR!!!

Anlatacaklarım var a dostlar. Bugün çok enteresan birşey yaşadım. EMDR. Daha önceki yazılarımı takip edenler bilir. Yaklaşık 1 aydır psikoloğa gidiyorum. Koyduğu teşhis, anksiyete bozukluğuna bağlı olarak panik atak. 2 seans (toplam 2 saat) konuşmanın ardından, panik atağıma sebep olan şeyi aşağı yukarı tespit ederek, emdr diye bir teknik uygulamaya karar verdi doktorum. Ve bugünkü seansta uygulamaya başladı. Şöyle anlatayım size, lakin pek bir tuhaf:
EMDR, (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) göz hareketleri eşliğinde duyarsızlaştırma ve yeniden proses etme tekniği. Yani basitçe şu, sizi üzen, size travma yaşatan her ne ise, her hangi bir uyarıcı eşliğinde (gözlerle bir kalemi takip etme, tempolu bir şekilde dizlere kalemle vurmak suretiyle uyarma, parmak şıklatma) o olaya geri döndürme, onu irdeleme, tüm kötü hissiyatı yeniden hatırlatma. Bunun sonrasında o kötü duyguların, anıların yerine yenilerini, güzellerini koyma. Ben şimdi benim deneyimimi anlatayım. Doktorum önce hepsini gösterdi, sonra sordu hangi uyarıcıyı istediğimi, ben de dize vurmayı seçtim. Ondan önce bana yine anlattıklarımdan tespit ettiği bundan 3-4 sene önce yaşadığım annemin sağlık sorunlarının başlangıcı olarak gördüğüm bir olayla ilgili sorular sordu, notlar aldı. Ve bunu temizleyeceğimizi söyledi. O an hissettiklerime olumluluk olumsuzluk derecelerine göre 1 ve 10 arası puan vermemi söyledi. Sonra beni en çok mutlu eden, kendimi en güvende hissettiğim bir anı düşünmemi ve ona bir isim vermemi istedi. Tabii ki sevgilimle olduğum bir an geldi hemen aklıma ve o ana "mutluluk" ismini verdim. Sonra uygulama başladı.Gözlerimi kapadım, bana sürekli o kötü anda hissettiklerimle ilgili sorular sordu, sonra gözlerimi açtım derin bir nefes alıp düşündüklerimi, aklıma gelenleri söyledim kendisine. Bu gözü kapalı olay zincir halinde 10 kere falan tekrarlandı ve en son sorduğunda ben en baştaki sorunun cevabını hiçbir şekilde hatırlayamadım. Sonra tekrar puanlama yaptık, ve tekrar bir daha aynı uygulama. İlk başta negatif olarak 6-7 verdiğim puanlar en sonunda 1-2 ye düştü. O kötü dediğim olayı ve mutluluk ismini koyduğum olayı aynı anda düşündüm. Aklım anneme, babama, sevgilime, mutluluğa, mutsuzluğa, korkularıma, kendime oynadığım oyunlara, askerliğe ve daha hatırlayamadığım bir sürü şeye gitti gitti geldi. Sanki ben aradan çekildim, tüm anılarım birbirleriyle başbaşa kaldı. İçim boşlukta yüzdü sanki. Seansın sonunda, uygulamanın benim üzerimde çok olumlu olduğunu söyledi doktorum. Bu, puanların hemen düşmesinden ve bazı kısımları hatırlayamamdan belliymiş. Şu an düşünüyorum, bana sorduğu soruların neredeyse hiçbirini hatırlayamıyorum. Seans bitip de bana bir danışanıyla ilgili birşeyler anlattı, migrenle mi ilgili ne, onu da hatırlayamıyorum.1-2 seansta bende kötü izler bırakan bu olayı tamamen unutacağımı ya da tamamen duyarsızlaşacağımı söyledi. Bu arada, seanslar arasında tuhaf rüyalar görebileceğimi, not etmemi veya olmadık zamanlarda olmadık flashbackler yaşayabileceğimi de söyledi. Açıkçası böyle tuhaf durumlarla karşılaşmaktan tırsıyorum. Daha doğrusu kabus görmekten korkuyorum ama bazen zaten normalde de sürekli flashback yaşayan bir insanım. Bundan sonra sadece flash forward yaşamak istiyorum.
Şu an çok tuhaf hisler içindeyim. Her cümlemin ortasında, başını unutur haldeyim. Aklımda ya çok şey var, ya hiçbirşey yok. Bunu ayırt edemeyecek durumdayım. Anlatırken bu kadar basit gibi görünen birşeyin, bu büyük etkisini anlamaya çalışıyorum. İlerleyen seanslarda çok daha iyi olacağımı düşünüyorum. Eğer aranızda panik atak, uçak korkusu, migren veya bilumum fobilerden muzdarip olanlar varsa şuraya göz atabilirler.
Ve bu uygulamadan aklımda kalan en birinci şey şu: sevdiceği hayatımIN tam ortasına alıp koymuşum. Kendisi bunun belki farkında belki de değil, ama doktorum bana son yıllarda yaşadığım en güvenli ve mutlu anı sorduğunda, sevgilimle Sugar Beach'te geçirdiğim anlardan başka hiçbir an, hiçbir kimse gelmedi aklıma. Sanki o sorunun bana sorulmasını bekliyormuşum gibi pat diye verdim cevabı, hiç düşünmeden. Sanırım, günümü gecemi herşeyi ona bağlamışım. Umarım ileride de ikimizin için herşeyin hayırlısı olur.
Velhasıl...insan beyni çok tuhaf birşeymiş. Hangi cümlenin, hangi hatıranın, o tuhaf organdaki taşları yerinden oynatabileceği muallakmış. Ben bugün bunu yaşadım, bunu gördüm canlar.
Spotless mind oldum len:))) Eternal sunsheni'ımı bekliyorum:)))
Allah hepimize aklı fikir versin. (Amin)
İyi geceler:)

3 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir arkadaşıma da aynı şey söylenmiş. O da yeni başladı bu tekniğe. Ancak geçmişte hipnoz gibi birşeye de başvurmuştu. Sık sık kendini tekrar etti onda. Ama bu teknik ile daha iyice :) Umarım sizde de etkili olur.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Diğer seanslarda anlayacağız bakalım:)

    YanıtlaSil
  3. ii günler ben de 2 hafta önce bazı tahliller için hastaneye gittiğimde atak geçirdim ve biraz araştırınca panik atak olduğumu gördüm. tabi atak geçirdiğim gün acilde bazı testler yapıldı ekg akciğer tansiyon kalp falan filan bu gün psikologumun istedi ği testleri yaptırdım ayrıca kardıyologa gittim efor falan yaptırdı yıne bu emdr konusunda beni daha fazla bilgilendirebilir misin aradan geçen zamanda nasılsın panik atak tekrar geliyormu ben afyondayım ve afyonda emdr uzmanı bulamadım benim gittiğim psikolog hipnoterapist bunun faydası olur mu

    YanıtlaSil