6 Mayıs 2011 Cuma

Sevgili Hıdırellez,

Sevgili Bahar Bayramı,
Bana bundan 5-6 sene önce attığın kazığı hala unutmadım! Bir arkadaşıma uyup hayatımda ilk defa dileklerimin yazmış, resmini çizmiş, hatta mini minnacık bir bohça dikerek 1 adet demir parayla birlikte kağıtlarımı da içine koymuş ve apartmanın bahçesindeki gül ağacının dibine gömmüştüm geceden. Sabahın köründe, kargalar bokunu yemeden uyanmış, dileğimi almış plaja gitmiştim. Plaj dediğim de hatırlarsan yazın platformlu plaj olarak kullanılan, ama güzel memleketimin kış fırtınalarının ardından o platformun sadece iskele demirlerini barından falez üstü demirlerden ibaretti. Mahallenin bütün teyzeleri oradaydı senin yüzünden. Herkes yerlere oturmuş dualar okuyordu. Biz de arkadaşımla okuduk dualarımızı ve bohçalarımızı denizle kavuşturmak için iyice yaklaştık denize ve hemen kayaların üstünde biten demirlerin kenarında durduk. Herkes paldır paldır atıyordu bohçalarını ve ben de attım. Herkesin bohçası denize düştüğü için "glup" diye bir ses çıkarırken benim bohçamdan sadece bir "tık" sesi çıktı. O kadar sulak yerin ortasında benim bohçam 5 cm kalınlığındaki iskele demirinin üzerine denk gelmiş ve orada kalmıştı çünkü, düşe düşe oraya düşmüştü. Tüüüü püüüü derken sırtımı sıvazlayan birkaç teyze eli hissettim, "Üzülme kızım, yenisini yazarız şimdi sana" dediler. Yanlarında betona oturmamak için getirdikleri gazete sayfalarının köşelerinden eciş bücüş parçalar koparıp uzattılar bana. Ben de o sinirle oraya bir araba ve ev resmi çizip alelacele denize atıp arkama bile bakmadan hışımla ayrıldım oradan. Oldu mu be Hıdırellez? Hayır sağol, var ol, o yıl ilk arabamı alabilmiştim sanırım. Ama neden yani bana böyle yaptın ki? Bak o gün bugündür kalkıp ta dilek falan yazıcam diye uğraşmıyorum bunu hatırladıkça. Yine benim dileğim denize değil de demire düşerse diye. Baharı da seni de seviyorum evet ama o günü hatırladıkça bu bir bedbahtlık değil de nedir diye sitemle karışık bir gülümseme kaplıyor yüzümü. Ben dün gece bohça yapmadım mesela ama bu defa dileklerimi tutup cüzdanımı da açık bıraktım...Bu sefer atmalı tutmalı denk getirmeli birşey yok yani...
Sevgili Bahar, hoşgeldin diycem ama dedirtmiyorsun ki bir türlü. Günlerdir gündüzleri yüzünü gösteriyor, saat tam 5'te çılgınlar gibi yağıyorsun. N'oldu, bana mı bozuksun anlamadım.Yoksa sen de mi sevdiceğim gelince çiçekler açacaksın?
Sen gelsen de gelmezsen de ben seni yine de seviyorum, sen gelsen de gelmesen de, bana zamanında kazık atmış olsan da hoşgeldin, sefa geldin, ne iyi ettin de geldin:) Hepimizin dileğini kabul et lütfen, tamam mı:))

8 yorum:

  1. Hıdırellezi bekledim, nasıl yapıldığı hakkında en detaylı bilgileri araştırdım ama dilek tutmadım. İçimden gelmedi.. Umarım dilediğin her şey kabul olur :)

    YanıtlaSil
  2. @BİS senin de olur inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Amiin hepimizin dilekleri kabul olur inşallah. :) Ben de gül ağacının altında resim çizdim de dileğimi diledim öylece bıraktım valla. Kabul olur inşallah. :)

    YanıtlaSil
  4. @Dilara Amin inşallah:) olur tabii canım neden olmasın:)dilek dilektir:)

    YanıtlaSil
  5. Alemsin valla :) bu sene kaçırdım hıdrellezi, yinede madem yazmak lazım yaziim bende dileğimi. Bir bebek istiyorum :) amen :)

    Seninde cüzdanın para evin huzur bulsun inşallah

    YanıtlaSil
  6. @Ruhum Sarışın inşallah bu sene bebiş gelir size:) Allah isteyen herkese versin. Senin de kabul olsun dileklerin:)

    YanıtlaSil
  7. evet evet baharı seviyoruuz! ama artık gelsin ya yapmasın böylee:)

    YanıtlaSil
  8. @Marslı gelsin artık evet:))

    YanıtlaSil